حمایت از حیوانات «محفلی برای تمامی انسانهای حقیقت طلب»

خداُخداُخدایاُاگر به کام من جهان نگردانی جهان بسوزانم ُجهان بگریانم منم که دردل زنامرادیها افسانه ها دارم

حمایت از حیوانات «محفلی برای تمامی انسانهای حقیقت طلب»

خداُخداُخدایاُاگر به کام من جهان نگردانی جهان بسوزانم ُجهان بگریانم منم که دردل زنامرادیها افسانه ها دارم

پرسش از مراجع تقلید

متن اسفتا از مقام معظم رهبری :  تاریخ ارسال 4/5/1385

 با سلام

احتراما می خواستم نظر جنابعالی را در مورد زیر جویا شوم.

         شکار حیوانات به منظور تفریح ( چه بی مجوز قانونی و چه با مجوزهایی که معمولا دربرابر پرداخت پول صادر می شود. )

با تشکر

 

پاسخ:

 

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

بسمه تعالی

 صید لهوی* حرام است ( چه برای آن قانونا مجوز صادر شده باشد یا نه ) اما اصل صید اگر برای تامین نیاز اگر خلاف مقررات نباشد جایز است. -----

 « با وجود این همه نعمتها و مواهب الهی برای سیر کردن شکمهایمان آیا باز نیاز احساس می شود ؟؟!! شکار باعث از بین رفتن جان جانداران و زجر و عذاب آنهاست و ظلم در   حق هیچ جانداری جایز نیست»

( * لهو یعنی کار بیهوده و در این جا منظور شکار برای تفریح و خوشگذرانی است .)

نظرات 16 + ارسال نظر
مهدی چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:44 ب.ظ http://fallen-angel.blogfa.com

~~~~~~~~~~~~$$$$
~~~~~~~~~~..$$**$$
~~~~~~~~~...$$$**$$
~~~~~~~~~$$$~~~'$$
~~~~~~~~$$$"~~~~$$
~~~~~~~~$$$~~~~.$$
~~~~~~ ~~$$~~~~..$$
~~~~~~~~$$~~~~.$$$
~~~~~~~~$$~~~$$$$
~~~~~~~~~$$$$$$$$
~~~~~~~~$$$$$$$
~~~~~~~.$$$$$$*
~~~~~~$$$$$$$"
~~~~.$$$$$$$....
~~~$$$$$$"`$
~~$$$$$*~~~$$
~$$$$$~~~~~$$.$..
$$$$$~~~~$$$$$$$$$$.
$$$$~~~.$$$$$$$$$$$$$
$$$~~~~$$$*~'$~~$*$$$$
$$$~~~'$$"~~~$$~~~$$$$
3$$~~~~$$~~~~$$~~~~$$$
~$$$~~~$$$~~~'$~~~~$$$
~'*$$~~~~$$$~~$$~~:$$
~~~$$$$~~~~~~~$$~$$"
~~~~~$$*$$$$$$$$$"
~~~~~~~~~~````~$$
~~~~~~~~~~~~~~~$
~~~~~~~~..~~~~~~$$
~~~~~~$$$$$$~~~~$$
~~~~~$$$$$$$$~~~$$
~~~~~$$$$$$$$~~~$$
~~~~~~$$$$$"~~.$$
~~~~~~~"*$$$$$


جالب بود
خسته نباشی
اگه وقت کردی به من هم یه سر بزن
اگه خواستی با هم تبادل لینک کنیم ، خبرم کن
اگه تونستی با "سقوط یک فرشته" لینکم کن

ژاله شنبه 7 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:50 ب.ظ http://gorbeh-irani.persianblog.ir

مرسی دوست عزیز

شبکه سبز گیلان دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:28 ب.ظ http://greennetwork.wordpress.com

با سلام
وبلاگ شبکه سازمان های غیردولتی زیست محیطی گیلان براه افتاد.
گزارش نشست این شبکه در روز هوای پاک
http://greennetwork.wordpress.com

ح.ا پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:10 ب.ظ http://sabzmiras.blogfa.com/

با سلام و درود به شما-
خوشحال میشویم درباره این پست ما را یاری بفر مایید و نظرتان را بفرمایید
تندرستیتان پایدار و سربلند در کنار خانواده محترم [گل]
http://sabzmiras.blogfa.com/

وجدانی دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:29 ب.ظ http://hr-vojdani.blogfa.com

با تبریک نوروز به حامی حیوانات، سالی پر از صلح ، آرامش و آسایش و پرجنب و جوش برای شما آرزو دارم و امیدوارم که همه اهالی وب با تلاش بیشتر در مسیرکاهش فقر ، توجه به کرامت انسانی و جلوگیری از تخریب محیط زیست در کشورمان موفق باشند- سرافراز و پیروز باشید – ارادتمند: حمیدرضاوجدانی (توسعه پایداروجغرافیا)

روابط عمومی استانداری دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:40 ق.ظ http://vaghtinaboodi.blogfa.com

خوب به چشم هایش نگاه کن! در حمایت از حیوانات. لطفا سر بزنید. خوشحال می شویم/

حمیدرضاوجدانی چهارشنبه 24 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:27 ب.ظ http://hr-vojdani.blogfa.com/

باسلام خدمت شما با مطلبی تحت عنوان: « جغرافیای اعتراض و جغرافیای سرکوب» منتظر حضور شما و نظرات هوشمندانه تان هستم. به امید دیدار

انجمن علمی فرهنگی ایران پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:48 ق.ظ http://www.iranscs.blogfa.com

سلام دوست عزیز وبلاگ جامع و کاملی دارید منم با همه ی هدفی که در این وبلاگ دنبال می کنید موافقم شکار حیوانات به نظر من برای هر کاری اشتباهه منم از این قضیه خیلی ناراحتن امیدوارم دیگه شاهد این مسائل نباشیم. من یکی از طرفداران محیط زیست هستم و در همین رشته تحصیل می کنم خوشحال می شم به منم سری بزنید.در صورت تمایل به تبادل لینک خبرم کنید ممنونم

»حمد صادق باقری چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:36 ب.ظ http://www.maxeek.com

سلام

چرا کارتون تون رو رو یک دومین اجرا نمیکنید ؟
من چند تا دومین بدون استفاده دارم که برای کار های محیط زینتی خوبن .
من خودم طبیعت دوست هستم و طرفدار حمایت از حیوانات و گیاهان خودم هم یه پرورش دهنده تازه کار گل هستم .
من دومین رو در اختیار شما قرار می دم چون خودم کار های دیگه ای دارم که نمی تونم به این فعالیت ها برسم .
ourworld.ir
ourplanet.ir
هر برنامه ی مدیریت وبی که خواستین براتون نصب می کنم رو سایت و هاستش رو هم خودم می دم فقط از سایت به عنوان وسیله سیاسی و غیر اخلاقی استفاده نکنید چون سایت های مهمی دارم رو سرور .
اگر مایلید که هر کدوم از این سایت ها رو مدیریت کنید فقط به ایمیل بنده یه نامه ای ارسال کنید و برنامه مورد نیاز خودتون رو بگین .دومین ها تا چند سال نیاز به تمدید ندارن .من هدفم از این کار فقط اینه که مسائل محیط زیستی رو در ایران گسترش بدم ولی چون وقت ندارم می خوام با کسی که علاقه منده همکاری کنم .تا شاید بتونیم در اینده مردمی اگاه در مورد محیط زندگی خودشون داشته باشیم .
موفق باشید

خوارزمی چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:33 ب.ظ http://www.khabrnationalpark.blogfa.com

بیا و ببین اوج توحش را در نوازش یک حیوان

گربه جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:14 ب.ظ http://animalcruelty.blogfa.com/

انسان قابل درک نیست
کی گفته انسان اشرف مخلوقاته؟
چیزی که ما به دنیا دادیم درده و اشک و ویرانی

پویا چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:52 ق.ظ http://www.chatr-pouya.blogfa.com

اگه خواستی با هم تبادل لینک کنیم ، خبرم کن
اگه تونستی با "پرورش انواع حیوانات وپرندگان" لینکم کن

آرش سراجیان طهرانی پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:56 ب.ظ http://www.persianecotourist.com

تالار گفتگوی طبیعت گرد پارسی با اهداف زیر راه اندازی شده است:

استفاده از پتانسیل های حاصله از مجموع علاقمندان به طبیعت و طبیعت گردی،
آموزش مناسب فرهنگ آشتی با طبیعت،
بسترسازی بازار اشتغال راهنمایان طبیعت گردی،
ایجاد ارتباط و تعامل بین دوستداران محیط زیست و طبیعت گردان
هدایت جریان های فعال طبیعت گردی
ایجاد پل ارتباطی بین طبیعت گردان، نهادها و تشکل ها
و ...
طبیعت گرد پارسی، وابسته به هیچ گروه، حزب یا نهاد دولتی نیست و به صورت خصوصی و مستقل اداره می شود.
طبیعت گرد پارسی، می کوشد جایگاه این صنعت را در کشور نمایان سازد.
طبیعت گرد پارسی، کانال تبادل اطلاعات طبیعت گردان است.
طبیعت گرد پارسی، متعلق به همه طبعیت گردان و طبیعت دوستان است.
طبیعت گرد پارسی را طبیعت گردان در قالب مدیران تالار اداره خواهند کرد که هر یک در حوزه های مختلف دارای
تجارب ارزنده ای می ا بشند.
طبیعت گرد پارسی، در آینده ای نزدیک اسایتد به نام کشور در این زمینه را به عنوان مشاور در کنار خود دارد.
حضور سبزتان را مغتنم می شماریم و چشم به راه نظرتان ارزنده تان هستیم.

www.persianecotourist.com

فرگل چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:30 ق.ظ

سلام
جنگل های اورس در الموت (قزوین) داره میسوزه و هیچ کسی هم نیست.فقط کمک کنید

رامین شنبه 9 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:17 ب.ظ

با عرض سلام بنده یکی از اهالی تهران شهر قدس خیابان امامزاده کوچه تختی هستم که به مشکل بزرگی بر خورده ام شاید هم مشکل کوچک که با این بی نظمی که در ادارات شهر قدس میبینم که نمیدانم سعی شان بر این است که چهره جامعه را در نظر مردم خراب کنند یا این که به دلیل این که این فردی که برایمان مشکل درست کرده اشنایشان است کار را انجام نمیدهند واقعا من حیفم میاد که در این مملکت اسلامی که همه ی قوانینش بر پایه اسلام ریخته شده چنین افرادی باشند و چنین سو استفاده هایی از ان بکنند ببخشید سرتونو درد اوردم اصل مطلب پدر بنده یک ملک خریداری کرده و تابستان امسال منزل مسکونی بغلمان خریداری شده توسط اقای کریم خانی تبدیل به فضای اموزشی شده و باعث سلب اسایش اهالی محل انتهای کوچه تختی شده است که هم باعث نارضایتی اهالی از مسئولین منطقه و هم باعث افسردگی در جوانان محل شده حال از شما تقاضا دارم که این لطف را در حق اهالی این محل کرده و این منزل را دوباره مسکونی کنید با تشکر فراوان هیچکی به انسان کمک نمیکنه حداقل به عنوان یه موجود کمک کنید

محمد مقدم چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:39 ب.ظ

احسنت
چرا هموطنان مسلمان این فتوی را نمیبینند یا اگر میبینند احمیت نمیدهند
آیا حیوانات جان ندارند یا درد نمیکشند یا خداوند چشم خود را بروی ظلم میبندد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد